Verslag van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu Verslag van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

Verslag van de afgelopen dagen

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

02 Mei 2009 | Griekenland, Río

Hoi allemaal!

Afgelopen dagen hebben we veel gedaan!
Op koninginnedag zijn we na schooltijd naar de brug van Rion gegaan, hier zijn we lopend overheen gegaan en later ook weer terug (plus de tocht van en naar de universiteit die dag). We hebben zo'n 13km gelopen die dag denken we en ik had een flinke blaar op de bal van mijn voet. Deze is helaas nog steeds niet helemaal weg, maar de pijn begint af te nemen!

Gisteren hadden we een dagje vrij. 1 mei is een nationale feestdag in Griekenland, dus wij besloten iets leuks te gaan doen.
Samen met de Oostenrijkse meiden Martina en Birgit hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Olympia gereden. Ons was verteld dat Delphi dicht zou zijn, maar dat Olympia open was. 3x raden hoe de situatie was toen we daar aankwamen na anderhalf uur rijden: Olympia was ook gesloten.
Vervolgens wilden we richting een stuwmeer om daar te gaan kijken, maar we raakten nogal verdwaald. We kwamen op allerlei smalle onverharde wegen. Uiteindelijk was de onverharde weg alleen nog maar zand, toen besloten we om terug te rijden en een strand te gaan zoeken om daar ons avondeten te eten.
Nouja, het strand hebben we ook niet gevonden, omdat de bewegwijzering zo ontzettend slecht is hier. Alle borden spreken elkaar tegen.
We hebben toen maar besloten om terug naar het hotel te gaan. Toen we de auto in wilden leveren bleek de autoverhuur ook al gesloten te zijn (een half uur voor tijd!), dus Martina en Birgit zijn de auto nu weg gaan brengen.
Het was wel een ontzettend leuke ervaring om met een gehuurde auto rond te rijden, je ziet zo veel meer van het landschap dan wanneer je met de bus of trein gaat! En je kunt stoppen en kijken waar je wilt.
De Grieken rijden alleen wel als gekken, echt vreselijk. Op een rijbaan met 1 baan en een vluchtstrook is het hier heel normaal om op de vluchtstrook te rijden, zodat anderen je in kunnen halen. Verder wordt er hier veel te hard gereden en wordt er op de meest onmogelijke momenten en manieren ingehaald! Maargoed, we hebben het overleefd (Martina is een hele goeie chauffeur!) en we zijn van plan het vaker te doen, omdat het ook veel minder duur is dan het openbaar vervoer. (20 euro p.p. om een dag een auto te huren incl. benzine!)
En dan gaan we uiteraard ook nog een keertje terug naar Olympia!

Vandaag zou Janneke haar lezing geven, maar wij en David zijn de enigen tot nu toe die op de universiteit zijn. Er was ook veel onduidelijkheid over haar lezing en het tijdstip daarvan. Eigenlijk moeten we over een kwartier beginnen.
Nouja, we zullen wel zien!

Dat was het weer voorlopig, morgen zijn we hoogstwaarschijnlijk weer vrij, maar vanavond komt Fibi aan (hij heeft het allemaal geregeld) en dan weten we meer over de komende dagen. Het programma is ons nog steeds niet helemaal duidelijk!

xx
Ramona

• 02 Mei 2009 - 12:17

Elze:

Hey Ramona,

Wat apart dat je daar nu zit. Je klinkt enthousiast, leuk hoor! Ben benieuwd wat jullie nu precies moeten doen, maar je hebt in ieder geval al een hoop gezien en gedaan!

Nog veel plezier!

Liefs, Elze

• 02 Mei 2009 - 12:52

Simone:

He Ramona,
    Wat een avonturiers zeg, maar zo zie je nog eens wat. Tegen de tijd dat je naar huis komt weten jullie vast de weg wel. Leuk dat jullie zo'n leuke groep hebben en veel lol. Lekker genieten van alles en de zee! Veel plezier en groetjes van ons aan jou en de rest.
    Ma, pa en Maik