Delphi - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu Delphi - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

Delphi

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

04 Mei 2009 | Griekenland, Río

Hoi allemaal!

Weer even een verslagje. Gisteren hadden we een vrije dag!
We hebben besloten om met 10 mensen 2 auto's te huren en naar Delphi en Olympia te rijden.
Onze ontzettend gezellige groep bestond uit Martina, Birgit en David (Oostenrijk), Tudor (Roemenië), Maaike en Sofie (België) en Annelies, Kim, Janneke en ik.
We gingen om half 7 uit bed, zodat we heel vroeg weg konden. Bleek 's morgens dat de autoverhuur pas om 9uur open was. Uiteindelijk zijn degegen die de auto gehuurd hebben naar Avis (verhuurbedrijf) gegaan, omdat Hertz niet open ging. Avis bleek ook nog eens goedkoper te zijn (15 euro p.p. incl fuel). En we hadden een grotere, comfortabelere auto dan bij Hertz ook!
Toen degenen die de auto gingen huren weg waren, heb ik van David backgammon (spel) geleerd en het met hem gespeeld. Heb hem maar meteen verslagen ook! :D

Uiteindelijk reden we tegen half 11 weg uit Rion en gingen we met de ferry over naar de andere kant van het water. Hier gaan ook meterslange vrachtwagens op die ferry en je moet er achteruit op rijden, omdat ze maar één kant hebben om in en uit te laden, doodeng! Gelukkig kan Martina erg goed achteruitrijden omdat ze dat thuis ook altijd moet :P

Na ruim 2 uur rijden kwamen we in Delphi aan. Het weer was helemaal niet zo goed, maar we besloten toch gewoon lekker te gaan kijken.
Het was echt ontzettend gaaf en veel groter dan we hadden verwacht. We hebben echt alles gezien wat daar te zien valt, zoals de grote tempel van Apollo waarin zich het beroemde Orakel van Delphi bevond, een klein amfitheater en een stadion.
Na deze archaeological site zijn we nog naar het oude gymnasium en de tempel van athena gelopen, wat ook erg mooi was en waar ik werd aangevallen door een sprinkhaan! (okee, hij sprong ineens op en ik schrok :P)
We zijn ook nog in het museum geweest, waar we de oudste griekse beelden gezien hebben, kouros en korè.

Rond 3 uur waren we klaar in Delphi. Sommigen wilden nog graag naar Olympia, maar dat is vanuit Delphi zo'n 4 uur rijden. Dan zouden we hooguit een uurtje hebben voor Olympia en dat vonden we eigenlijk te kort. We besloten dus naar het plaatsje Galaxidi te rijden, wat we op de heenweg al hadden gezien.
Het is echt een leuk grieks vakantiedorpje. Er wilde een groep gaan zwemmen en een andere groep wilde wat gaan eten.
Ik ben samen met Kim, Martina, Birgit en Sofie wat gaan eten. We kwamen terecht in een restaurantje waar ze verse vis hadden, waar we heerlijk van hebben gesmuld. Dat was echt een welkome afwisseling met al dat vlees wat we hier eten.
Na het eten zijn we nog even naar het strandje gereden, waar ik toch wel spijt had dat ik geen waterschoentjes bij me heb. Die ga ik zeker nog kopen hier, want we gaan vaker richting het strand!
Het strandje was zo idyllisch. Een rotsstrandje, helder water, zonnetje, vissen, heel veel zee-egels (vandaar dat ik niet zonder schoentjes het water in ging) en het was gewoon super gezellig daar!
Ohja, we hadden nog een group member! Herb is zijn naam! David heeft hem gistermorgen gecreëerd en hij maakt alles mee en gaat overal bij op de foto! Je vindt nog wel een foto van Herb bij mijn foto's.

Na het strandje zijn we naar het hotel gereden, waar we nog lekker in het restaurant hebben gezeten.
Heb nog ruzie gehad met de serveerster daar, omdat ze ons zure wijn had geserveerd en ze bleef volhouden dat het allemaal hetzelfde was. Ik kreeg een nieuw kannetje wat duidelijk beter smaakte!
Heb ook nog 5 potjes backgammon gespeeld met Tudor, maar ik heb hem maar 1 keer verslagen. Ik ga vanaf nu iedere avond backgammon met hem spelen, ik moet hem gewoon kunnen verslaan :P

Later hebben Kim en ik (annelies was al naar bed) nog even in de lobby gezeten met Essa (finland), Felix (duitsland) en Luciano (roemenië).
Toen we naar boven gingen zagen we Tudor in de gang, hij was een brief naar huis aan het schrijven en we hebben nog geprobeerd de brief te vertalen.
Conclusie: Roemeens is niet makkelijk. :P
Luciano kwam er ook nog even bij zitten en we hebben nog wat woorden uit elkaars taal leren uitspreken en dat soort grappen.
Luciano en Tudor zouden nog iets laten gebeuren met Kim en mij wat ze iets als duck noemden, maar we zijn er nog steeds niet achter. En ik weet ook niet of het wel zo slim is om ze eraan te herinneren.

Wat best grappig is, is dat ik merk dat ik steeds meer automatisch engels ga spreken. Ik gooi er engelse woorden door, praat soms ook engels tegen Kim en Annelies en dat soort dingen. Je raakt er zo snel aan gewend. Ik moet ook vaak nadenken over woorden, zo van 'wat is dat ook alweer in het nederlands?'.
Kan me nu goed voorstellen dat mensen die jaren geleden geëmigreerd zijn het moeilijk vinden om nog goed Nederlands te praten! Ik heb het al een beetje na een week!

Vanmorgen hebben we onze presentatie voor vandaag voorbereid en we hebben hem ook al gegeven.
Het ging best aardig, al waren we wel flink zenuwachtig.
Ook hebben we nog wat proefjes geleid, de studenten vonden het erg leuk!

Nu zit Hans Fibi (organisator) in het lokaal en worden de financiën geregeld. Het is best een rommeltje, hij is oud (achterin de 60 denk ik) en hij spreekt niet zo heel goed engels. Hopen dat het allemaal goedkomt!

Ik ben bezig met het op internet zetten van de foto's met Picasa, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat werkt. (Tips altijd mailen!)
Wanneer het geregeld is en alles erop staat laat ik het op de blog weten!

That's it for now!

xx
Ramona

  • 05 Mei 2009 - 06:37

    Simone:

    Wow, wat een fantastisch
    verslag. Je kunt hier lekker cultuur snuiven hè? En wat gezellig met zo'n hele groep. Als je thuis komt leer je mij ook backgammon hè? Weet ik eindelijk ook hoe het moet.Ik kan me voorstellen dat je helemaal opgaat in het engels. Veel plezier nog en groetjes aan jou en de rest en vooral aan Herb van ons
    Xxx Ma, Pa en Maik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Río

IP EFEU

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

Weer in Nederland

13 Mei 2009

Bijna naar huis :(

11 Mei 2009

Birthday!

08 Mei 2009

Shopping!

07 Mei 2009

Kort bericht
Ramona

Actief sinds 08 April 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 14276

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Vietnam

04 Mei 2010 - 12 Mei 2010

New York

15 November 2009 - 22 November 2009

Istanbul

26 April 2009 - 14 Mei 2009

IP EFEU

Landen bezocht: