Birthday! - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu Birthday! - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

Birthday!

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

11 Mei 2009 | Griekenland, Río

Okee, poging 2. Had net bijna alles getypt, één verkeerd knopje en ik mag weer opnieuw beginnen. *frustraties*

Allereerst bedankt voor alle felicitaties via deze site, hyves, facebook, e-mail, sms en alles wat ik nog vergeten ben!

Vrijdagmiddag heb ik vrij genomen. Er kwam weer een lecture van een physics teacher, waar ik dus niks van zou begrijpen, en het was heerlijk weer!
Ben met Maaike, Sofie, David, Martina en Birgit naar het strand gegaan.
We hebben lekker gezwommen en ik heb een heerlijke massage van David gehad. Maaike had hem gemasseerd en hij vond dat er nog wel een aantal dingen beter konden. Dat moest hij haar even laten zien, ik vond het wel een goed plan om me als demonstratiepersoon aan te bieden. Goede keuze geweest!
Na het strand ben ik nog even richting het centrum van Rion gelopen om een verjaardagstaart voor zaterdags te halen.
Vrijdagavond, de avond voor mijn verjaardag! Kim en Annelies waren al naar bed, maar ik besloot om nog even beneden in de lobby te gaan zitten.
Toen ik om 23.15 boven kwam, hadden ze de hele kamer versierd met vlaggetjes, ballonnen etc. voor mijn verjaardag. Zó lief! Ze gingen ook alvast voor me zingen.
Zaterdagochtend was het dan écht mijn verjaardag! We werden om 6.45 wakker door onze alarmclock. Annelies en Kim begonnen meteen voor me te zingen! Kim en ik zijn na het ochtendritueel alvast gaan ontbijten. Annelies kwam later, samen met Birgit en Martina. Ze kwamen zingend de ontbijtzaal in met een heerlijke chocoladecake met kaarsjes en een cadeau voor mij! Ik heb, heel toepasselijk, mijn eigen backgammongame gekregen! Uiteraard word ik al veel beter in het spel!
Ik denk dat ik vanavond mijn eigen spel ga inwijden!
Na het ontbijt zijn we naar Korintos gereden, waar we de oude stad hebben bekeken en lekker hebben geluncht.
Na Korintos zijn we naar Mykene gereden, waar we ook de ancient site hebben bekeken. Het was er prachtig, mooie uitzichten, lekker weer enzo.
Martina heeft daar ook nog een keer voor mij gezongen!
Na Mykene zijn we naar Tolo gereden, waar we aan het strand hebben gelegen. Het water was er veel warmer dan in Rion en er was een zandstrand! Ik heb heerlijk gesnorkeld met de spullen van Janneke, super dat ze die heeft achtergelaten voor ons!
's Avonds hebben we samen nog mijn heerlijke verjaardagstaart gegeten! Eerst met een groepje in het restaurant, daarna de laatste stukjes op de kamer van David, Clemens en Andy.
Het enige mindere aan mijn verjaardag was dat er wat problemen met Tudor kwamen. Hij blijkt Kim erg leuk te vinden, maar Kim heeft hem duidelijk gemaakt dat ze niks meer wil dan vriendschap. Nu heeft Kim officieel een Roemeense puppy. Waar Kim is, is Tudor. Waar Kim zit, zit Tudor er zo mogelijk naast. Vreselijk irritant.
Gisteren ben ik dan ook ontzettend boos op hem geworden. We gingen met de bus naar Olympia. Op Kims plaats zat een man, dus Tudor (die volgens de plaatsnummers naast Kim zou zitten) wilde die man weg hebben. Kim wilde liever gewoon alleen erachter zitten, maar Tudor ging echt die man van zijn plaats praten. Toen ik tegen Tudor zei dat hij het zo kon laten zei hij doodleuk 'shut up' tegen mij en dat heb ik niet gepikt. Heb de rest van de morgen geen woord tegen hem gezegd en Annelies heeft hem duidelijk gemaakt dat hij met zulk gedrag niet erg ver gaat komen.

Het verdere verloop van onze dramatische zondag:
9.30 vertrek uit het hotel om de auto terug te brengen
10.00 auto inleveren bij Hertz. Die man had zo'n lief hondje!
10.30 Bij het busstation Patras
11.00 Vertrek naar Pyrgos
13.15 Aankomst Pyrgos (meer dan een uur later dan verwacht)
14.30 Vertrek bus naar Olympia
15.10 Aankomst Olympia
15.15 Bezichtigen museum Olympische Spelen
15.30 Bezichtigen ancient site
15.50 Shoppen voor souvenirs
16.35 Wachten op de bus
16.45 Bus terug naar Pyrgos
17.15 Aankomst Pyrgos
18.00 Trein naar Rion
20.00 Terug in het hotel

We hebben dus door het achterlijke dienstrooster van de bussen en de tijd die het busreizen in beslag neemt bijna niks van Olympia gezien. Daar ga ik dus nog wel een keer terug naartoe als ik weer in Greece ben.
Heb voor bijna iedereen een souvenir, alleen dat voor Sven kon ik niet vinden, dus daar moet ik nog even achteraan!

Gisteravond zijn we nog gezellig met Sofie, Maaike, Martina en Birgit uit eten geweest. Daarna op het terrasje van het hotel gezeten en lekker ijs gegeten wat de meiden nog voor mijn verjaardag hadden gekocht en gezellig wat gekletst met iedereen die erbij kwam zitten.

Vanmorgen hadden we een allerlei proefjes in het sciencelab. Uiteraard weer veel te lastig voor niet-physics studenten. Gelukkig kregen we help van een Griek die in het lab helpt.

Nu is er een lecture van de zeer slecht engels sprekende tsjechische studenten. Zometeen nog een paar proefjes als het goed is en dan zijn we klaar.
We gaan dan even om boodschappen en daarna lekker naar het strand!
Nog even genieten de laatste paar keer!
Morgen neem ik waarschijnlijk nog een dagje vrij, zodat ik 's morgens om een souvenir voor Sven kan en dan gaan we 's middags met een groep naar het strand!

Ik ga nu nog even de foto's naar Picasa uploaden!

xx
Ramona

  • 11 Mei 2009 - 14:11

    Renée:

    Heej meiske!

    Zoals altijd loop ik natuurlijk weer heerlijk achter de feiten aan, al heb ik zeker wel aan je gedacht zaterdag! Ik ben wel een beetje jaloers hoor, zo te horen heb je geweldig weer en een superleuke groep daar in Griekenland! In ieder geval nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, het klinkt echt leuk op je blog ;) Ik kijk uit naar je verjaardag in jullie nieuwe huisje! :D Nog heel veel plezier en ik hoor nog wel wat je voor je verjaardag in Nederland doet :)

    (K) Renee

  • 11 Mei 2009 - 17:21

    Caroline:

    Hey meis,

    super zeg je verjaardag vieren in Griekenland! En zo te lezen heeft je groep er ook een leuke dag van gemaakt voor je! : )
    Tot binnenkort en we horen wel wanneer je je verjaardag viert hé!

    Xx Caroline

  • 11 Mei 2009 - 17:36

    Simone:

    Hoi Ramona,
    Heerlijk om dit bericht weer te lezen. Het zijn wel volle dagen hè? Maar in plaats van alleen studeren toch ook een beetje vakantie. Shoppen, snorkelen, op het strand liggen mmmmm!:)
    Nog een paar dagen lekker genieten!

    Liefs, Ma,Pa, Maik en Loes

  • 12 Mei 2009 - 17:56

    Daph:

    Heeey Moon,

    leuk dat je verjaardag leuk was! Wat lief dat ze aan je hadden gedacht :D

    Dankjewel voor je kaartje! Ik kreeg 'm vandaag, net op tijd want je bent al bijna weer terug, haha.

    Zie je snel weer ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Río

IP EFEU

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

Weer in Nederland

13 Mei 2009

Bijna naar huis :(

11 Mei 2009

Birthday!

08 Mei 2009

Shopping!

07 Mei 2009

Kort bericht
Ramona

Actief sinds 08 April 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 14263

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Vietnam

04 Mei 2010 - 12 Mei 2010

New York

15 November 2009 - 22 November 2009

Istanbul

26 April 2009 - 14 Mei 2009

IP EFEU

Landen bezocht: