Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

28 April 2009 | Griekenland, Patras

Kalispera! (Goedemiddag/avond)

Op het moment dat ik dit schrijf is het ongeveer half 6 hier.
We zitten nu een half uurtje in de bus richting Patras, een rit van ongeveer 3 uur.

Vandaag zijn we zo rond 8uur opgestaan. We hebben snel ingepakt en zijn gaan ontbijten. Het ontbijtbuffet in het hotel was echt prima. Het hotel is echt een aanrader als je naar Athene gaat.
Na onze bagage in de daarvoor bestemde ruimte te hebben gezet, zijn we richting metro gelopen om nog wat dingen te gaan bekijken.
We zijn begonnen met wat leuke smalle straatjes waar allerhande souvenirs verkocht werden, waarna we bij de grote winkelstraat aankwamen. We hebben maar niet geshopt i.v.m. het geld wat we nog nodig hebben in Patras, maar het was wel aanlokkelijk, erg leuke kleren hier! We hadden ook nog mousse nodig voor ons haar, maar de enige bus die er te vinden was kostte 12 euro! Dan maar geen mousse, we vragen het wel aan de studenten uit Patras of dat ook goedkoper kan.
Daarna zijn we naar de Agora gegaan. Hiervan hebben we de Romeinse Agora bekeken, erg mooi.
Na de Agora zijn we door deze straatjes teruggelopen naar de metro. We kwamen langs veel gezellige restaurantjes en besloten daar uitgebreid te gaan lunchen, omdat we vanavond pas vrij laat in Patras aankomen. We hebben uiteraard weer echt Grieks gegeten: moussaka, tzaziki en een griekse salade. Okee, en ook frietjes :P
Tijdens het lopen naar de metro zagen we aan het einde van een straatje veel zuilen staan, we besloten daar ook even naartoe te lopen, het bleek de archeologische vindplaats van Olympeion te zijn. Wat het verder inhoudt, daar zijn we nog niet precies achter, maar dat komt misschien nog. Veel informatieborden bij de bezienswaardigheden zijn er namelijk niet. (Behalve op de Akropolis).
Vanuit daar zijn we dan toch echt naar de metro gelopen en we zijn naar het metrostation bij de nationale bibliotheek gereden. Daar wilden we graag even binnenkijken, maar dat mocht niet. We mochten bij de deur blijven staan en even naar binnen gluren. Het was wel een ontzettend mooie bibliotheek, erg oud en met plafondhoge boekenkasten (en het plafond was hoog!)
Eenmaal buiten hebben we ook de universiteit van Athene nog bekeken en nog een gebouw waarvan ik op het moment even niet meer weet wat het was.

Vervolgens hebben we de metro terug naar het hotel genomen, waar ze een taxi voor ons hebben gebeld, die ons naar het busstation heeft gebracht. Vanuit daar zijn we op de bus naar Patras gestapt, de bus waar we nu dus in zitten.

Groetjes,
Ramona

Het bovenstaande heb ik gisteren (maandag) dus in de bus geschreven. Ik was toen nog erg optimistisch. Ik zal even vertellen wat er na de busreis is gebeurd.

We kwamen aan in Patras, waar we de bus naar Rion moesten hebben, hier ligt ons hotel.
Eerst konden we de bus niet vinden, niemand kon ons ook vertellen waar de bus vertrok. Uiteindelijk hebben we kaartjes kunnen kopen en zijn we er toch achtergekomen waarvandaan de bus vertrok. We vertelden de chauffeur netjes dat we eruit moesten bij Stavrodromi, hij zou het wel tegen ons zeggen als we daar waren. Netjes uitgestapt toen hij zei dat het moest. Toen begon de zoektocht naar het hotel. We zijn echt ontzettend omgelopen en hebben het aan veel mensen moeten vragen. We hebben in totaal een uur gelopen door donker, verlaten Rion, maar uiteindelijk vonden we een vriendelijke meneer die even voorreed met zijn auto tot het hotel. De aankomsttijd was zo rond half 10.

In het hotel hebben we nog wat gegeten en de Oostenrijkse en Duitse studenten ontmoet, allemaal hele leuke mensen. Terwijl Annelies en Kim een leuk gesprek hadden met de Oostenrijkse meiden heb ik gezellig met de Duitse jongens gekletst, voornamelijk over de taal. Ze vinden het Nederlands erg grappig en lopen nu de hele dag 'straatverkoper' te zeggen omdat ze dat zo'n geweldig woord vinden.

Het hotel zelf is niet echt geweldig, het is echt te eenvoudig. Bedden met matrassen met springveren erin, een douche zonder douchewand of gordijn (dus de hele badkamer is nat), je kunt de douche ook niet ophangen dus je moet hem zelf vasthouden tijdens het douchen. En het beddengoed ziet er over het algemeen netjes uit, behalve de sprei, die zit vol met vlekken ondanks dat hij gewassen is, ook niet echt prettig om daaronder te slapen. Maargoed, we moeten het er maar mee doen voor de komende 2,5 week.

We hebben vandaag voor het eerst les gehad op de universiteit. Het ligt op een half uur (!) lopen van het hotel. Het is een ontzettend oud gebouw, een beetje gevangenis-achtig ook wel, voor veel ramen zitten tralies en de wc's zijn vies en de deuren ervan kunnen niet op slot, sommigen sluiten zelfs niet.
De kantine, die 5 minuten lopen verderop ligt is wel goed, je kunt hier voor 4 euro 's middags een warme maaltijd en wat te drinken krijgen.

Nouja, ik ben in elk geval heel gelukkig met de pabo in Nederland, ik had eigenlijk van Griekenland ook wel wat beters verwacht dan dit, maar helaas.

Gelukkig zijn alle studenten wel heel leuk en we delen elkaars mening over het hotel, dus we hebben al iets wat ons bindt.
Vanavond gaan we met een groep van zo'n 20 studenten ergens eten, ik heb er zin in!

Het gaat me niet lukken om elke dag een berichtje erop te zetten, omdat we tussen de lessen door weinig tijd hebben en in het hotel heb ik geen internet. Ik ben dus afhankelijk van het internet op de universiteit.

Hopelijk morgen of overmorgen meer!

xx

• 28 April 2009 - 15:46

Tholen:

Fijn te horen dat je het goed hebt. Wat betreft de hygiene moet je maar een beetje mee oppassen want een ziekte heb je eerder als dat je er van af bent. De omgeving is erg mooi begrijp ik en de mensen aangenaam. Dat is al een goede uitgangsbasis. Je moet de groeten van Oma hebben en Have fun

XXX Pa Ma en Maik