De eerste dagen - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

16 November 2009 | Turkije, Istanbul

Hoi allemaal!
Het internet is hier in het hostel aanwezig en erg goedkoop, dus ik kan deze week mijn blog bijhouden!

Gisteren zijn we naar Istanbul gevlogen, we hadden ruim een uur vertraging. Uiteindelijk waren we om ongeveer 9uur in het hostel.
Kleine kamer: 5 bedden en een kast en dan nog een beetje loopruimte. Kim en ik hebben onze koffers maar leeggeruimd in de kast, want anders was er geen loopruimte meer.

Gisteren zijn we nog gezellig uit eten geweest en daarna maar naar bed.
De eerste nacht heb ik vreselijk slecht geslapen, had het koud en werd steeds wakker.

Even tussendoor, dt toetsenbord s turks en dat typt vervelend, dus k typ nu voortaan even een zonder puntje :)

Vanmorgen om 8uur ut bed.
Anneles en k gngen douchen. Mjn douche was prma, de van Anneles was kapot aan de bovenkant, wat zorgde voor een fonten over het douchehokje heen. Gevolg: Anneles een natte handdoek en de mevrouw n het andere douchehokje een natte broek.Gelachen hebben we wel :)

Verder hebben we vandaag ook veel door Istanbul gelopen, beetje de stad verkend. We hebben wat gewnkeld, langs de Bosporus gelopen, we zjn al op de Grote Bazaar geweest ook. Je wordt constant aangesproken en ze wllen je graag alles verkopen. Hele leuke ervarng en morgen gaan we waarschjnljk nog een keer! :)
Rond 4 uur hebben we de docenten ontmoet bj de Sultanahmet Moskee (Blauwe Moskee). Sjaaltje om je hoofd, schoenen ut en naar bnnen. Het was een prachtge moskee! De Aya Sopha schjnt nog mooer te zjn. De staat morgen of overmorgen op het programma.
Na de blauwe moskee zjn we nog wat gaan drnken en vervolgens hebben we (buten!) gegeten en waterpjp gerookt. We hebben ontzettend gelachen, echt een hele leuke groep!

Zometeen ga k lekker slapen, want het s toch wel vermoeend, zo`n hele dag buten lopen!

Later deze week meer!

Lefs,
Ramona

• 16 November 2009 - 21:08

Els Rijsdijk:

Hoi meiden,
    Mijn i doet t goed, en wens jullie nog veel pleziiiiiiiier daar!

• 16 November 2009 - 21:19

Pa:

Joh toch leuk om een taalfreak zulke typefouten te zien maken:)

Fijn dat alles goed gaat en jah het kleine kamertje is maar voor een week. Houdt jezelf aan de regeltjes des lands en kom goed weer terug

Lefs Pa, Ma en Maik

• 17 November 2009 - 09:03

Ilona:

Tsjonge,

die spelling bij de Pabo is ook niet meer wat het geweest is!

• 17 November 2009 - 09:20

Annemieke:

Hoi Annelies and friends,
    Veel plezier in Istanbul!
    Ik lees jullie verslag vanaf mijn werkplek :-(
    en blijf zo op de hoogte van jullie belevenissen!

Groetjes,
    Annemiiiiieke
    (tante van Anneliiiies)

• 17 November 2009 - 20:51

Saar& Sier:

Hallo dames!

Moest vandaag nog aan jullie denken. Hoe is het daar? Beetje mooi weer? Ben benieuwd naar de aanwinsten, gekocht op de bazaar! Eten jullie een beetje goed? ;) Vindt het persoonlijk een erg lekkere keuken maar je weet het niet...
    Verdwaal niet en tot gauw (annelies en kim). Sier: "Jullie moeten ook maar eens gauw -op de wijnstraat- komen eten".

Groeten, liefs en Kus.

Sara en Sirio