Yesterday - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu Yesterday - Reisverslag uit Río, Griekenland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

Yesterday

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

06 Mei 2009 | Griekenland, Río

Hoihoi!

Gisteren hadden we een vreselijke lecture van Hans Fibi.
Het was van zo'n hoog niveau natuurkunde dat ik tijdens zijn inleiding al afhaakte. Het ging over de werking van zonnecellen en hoe deze in elkaar steken. Dat is op zich interessant, maar niet als je met allerlei termen van volt, ampere, ohm, electrons, neutrons en nog veel ingewikkeldere (die ik niet heb onthouden) gaat gooien.

Na de les zijn we snel naar het hotel gegaan en ben ik gaan zwemmen met Kim, Tudor, David, Clemens en Cristian.
Was erg gezellig en ondanks het koude water was het goed te doen, je raakt er best wel aan gewend.

Vervolgens hebben we weer een picknick gehad op onze kamer met Birgit, Martina, Tudor en David.
David wilde wel even naar de supermarkt, dus hij vroeg of hij voor ons ook wat mee moest nemen. Dat heeft ie geweten. We moesten een lijstje voor hem schrijven omdat hij het niet kon onthouden. Tudor ging ook met hem mee en ze kwamen terug met heel veel fruit enzo, echt heel lief. En het smaakte heerlijk!
Was erg gezellig! David en ik hebben vooral chips en pepsels met Philadelphia gegeten. Herb vond dat ook erg lekker :P

Na het eten zijn we nog uit geweest in Patras. Het was dinsdag, dus het was niet heel erg druk, maar er was een leuk bandje aan het spelen op het marktplein en we zijn nog naar een of andere reggaebar geweest.
Na een tijdje wilden er veel mensen naar huis, maar Birgit, Martina en ik wilden nog niet. Wij zijn dus nog even met z'n 3en in Patras gebleven en nog naar een andere bar geweest.
Toen we daar wilden betalen kregen we ineens nog wat te drinken, bleek van de DJ te komen :) Dus toen zijn we nog maar eventjes gebleven en hebben we de DJ ook nog op een whiskey getrakteerd.

Onze taxichauffeur was ook erg leuk. Hij sprak geen engels, dus zocht hij voor ons naar engelstalige muziek die we kenden en zette hij de radio hard. En dan ook echt HARD. Wij lekker meezingen natuurlijk.
We waren rond 3 uur in het hotel terug. Annelies en Kim hadden de sleutel bij de receptie afgegeven, maar daar scheen hij niet te liggen, dus hebben we de hele tijd op de deur staan kloppen. Uiteindelijk heb ik Annelies maar wakkergebeld. Zij bleken de sleutel wel bij de receptie te hebben afgegeven. Ik dus om kwart over 3 nog terug naar beneden voor die sleutel. Bleek hij inderdaad niet in het vakje van onze kamer te liggen, maar onder de balie. Leuk is dat.

Nu hebben we weer een lecture van George Ioannidis. Opzich een hele leuke man, maar hij praat zooooo veel en ik snap lang niet alles.
Vanmiddag weer Fibi :(

Maaarrrr... ik heb al afgesproken met Tudor dat we vanmiddag na school weer gaan zwemmen, want het is echt warm vandaag! En ik moet nog steeds bruin worden.

Foto's van gisteren staan online op picasa.

xx
Ramona

• 06 Mei 2009 - 17:35

Simone:

FEESTBEEST! Je moet minder feesten en meer naar school.(zegt Sven hier :)) Maar van oma en mij mag je lekker feesten hoor. Vanmiddag je foto's bekeken. Prachtig! Oma vond het wonderlijk dat dat allemaal zo kan via internet.(leuk hè?) Lekker zwemmen en bijbruinen. Gr. Ma,Pa,
    Maik,Loes en Sven.

• 06 Mei 2009 - 19:33

Laurien:

He Moon!
    Ik volg je berichtjes al een tijdje, heb nu ook een beetje het gevoel weer in Griekenland te zijn. Delphi is tof he! Wat ik me herinnerde was heel veel klimmen en een watertje (lees: miezerig stroompje)waar je zogenaamd "de eeuwige jeugd" mee zou verkrijgen...
    Alleen jammer dat je al die college's moet volgen :P Als je nog bijgepraat wil worden over duurzaamheid moet je het maar laten weten, wordt er ongeveer mee doodgegooid!
    in ieder geval nog heel veel plezier daar, laat je nog maar lekker vaak trakteren door mysterieuze Dj's ;)
    De volgende keer weer een wijntje aan de Schie??
    Liefs!
    Laurien