De voorbereidingen - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Ramona Brugman - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Ramona

01 Juli 2014 | Nederland, Roosendaal

Over minder dan 3 weken is het zo ver, op zondag 20 juli stappen we in het vliegtuig en gaan we naar Vietnam!

Ondanks dat we nog een aantal essentiële inkopen moeten doen en van tevoren onze backpacks maar eens moeten inpakken en kijken of alles wel past is er gelukkig ook al veel wel geregeld of in gang gezet.

De vliegtickets zijn geboekt, het visum is aangevraagd en het reisschema staat al een eind vast.
Ons eerste plan om volledig op de bonnefooi te reizen hebben we toch wat moeten aanpassen, aangezien Vietnam een langgerekt land is en we dus een aantal trajecten per vliegtuig moeten afleggen. Vooraf tickets kopen is wel zo verstandig, dus staat ons schema toch wat verder vast dan eerder gepland.

We zijn al druk bezig met het uitzoeken van excursies en bezienswaardigheden die we zeker niet willen missen.
Op ons lijstje staan bijvoorbeeld de Cu Chi Tunnels (heel nauw ondergronds gangenstelsel wat gebruikt werd door de Viet Cong tijdens de oorlog), duiken op een mooie duikstek, het laten maken van een maatpak en een dagtrip naar een nationaal park.

Al met al verwacht ik niet uitgerust thuis te komen, maar wel met heel veel mooie foto's, herinneringen en indrukken!